نحوه درمان ورم بعد از عمل جراحی بینی

امروزه بیشتر افراد به دنبال راهی برای زیبایی و تغییر چهره هستند و بدین منظور عمل بینی را انتخاب می کنند تا به آن زیبایی که به دنبال آن هستند دست پیدا کنند. گاهی اوقات این عمل ها برای برطرف کردن ناهنجاری های بینی و آسیب های وارد شده به آن انجام می شود. اکنون جای هیچ نگرانی نیست و می توانید عمل بینی خود را با خیال راحت توسط بهترین جراح زیبایی بینی انجام دهید و در مدت زمان کوتاه به نتیجه دلخواه خود برسید.

عمل بینی

رینوپلاستی

جراحی بینی یا همان رینوپلاستی به عملی گفته می شود که باعث تغییر شکل بینی می شود که هدف اولیه آن زیباسازی بینی است. وقتی به خود کلمه رینوپلاستی نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این کلمه از دو بخش رینو به معنی بینی و پلاست به معنی تغییر شکل تشکیل شده است. در این جراحی دکتر زیبایی با استفاده از تکنیک های جراحی زیبایی با در نظر گرفتن مشکلات تنفسی و سایر بیماری ها بینی را تغییر می دهد و به آن شکل دیگری می دهد. گاهی اوقات نتیجه دلخواه گرفته نمی شود و دوباره باعث می شود فرد جراحی ترمیمی بینی را انجام دهد.

عمل بینی

مراحل عمل بینی

در زمان عمل بینی مشاهده می شود که یک جراح یک برش در زیر بینی انجام می دهد تا به نوبه ای بتواند به استخوان و غضروف فرد بیمار تماس داشته باشد. البته دکتر جراح برش را به نحوی از داخل انجام می دهد که بعد از جراحی جای عمل باقی نماند. در صورتی که فرد بیمار تمایل داشته باشد می توان از عضلات غضروفی خود فرد استفاده کرد. بعد از جراحی دوباره همان بافت و پوست بر روی بر بینی با ساختاری جدید قرار می گیرد. البته باید بدانید که در آخر یک آتل بر روی بینی گذاشته می شود تا به شکل بینی کمک کند.

عمل بینی را می توان به صورت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. همیشه جراحی بینی به صورت سرپایی انجام می شود ولی در مواردی پیش آمده است که فرد بیمار به مدت یک شب بستری شده است. جراحی زیبایی بینی معمولا توسط افراد متخصص و جراحان گوش و حلق و بینی و یا همان جراح پلاستیک انجام می شود.

کاهش ورم ناشی از عمل بینی

در بیشتر زمان ها وقتی بینی مورد جراحی قرار می گیرد، کمی متورم می شود. این تورم به علت دستکاری پوست، غضروف یا استخوان است. التهاب ایجاد شده در بینی و اطراف آن باعث متورم شدن آن می شود. بسته به نوع جراحی و میزان دستکاری و نوع پوست مقدار تورم فرق دارد. به همراه تورم ایجاد شده در بینی شاهد کبودی و درد نیز خواهیم بود. البته در صورت بیش از حد بودن این تورم و درد باید به پزشک مراجعه کرد؛ چرا که ممکن است عفونتی در بینی ایجاد شده باشد.

بهترین جراح بینی به شما راهنمایی کامل برای بعد از عمل بینی را می دهد تا میزان تورم را کاهش دهید. این تورم را می توانید با بالا نگه داشتن سر با استفاده از بالشت های اضافه انجام دهید. این روش می تواند تا دو هفته بعد از عمل موثر باشد. روش دیگر این است که از کمپرس آب سرد برای دو روز اول استفاده کنید تا ورم ناشی از عمل را کاهش دهید. البته باید به صورت متناوب و هر چند دقیقه یک بار انجام دهید تا موثر باشد. بهتر است از غذاهای مایع و آبکی از طریق نی استفاده کنید تا بلع را آسان تر کند. مهم ترین نکته بعد از عمل بینی این است که تا جای ممکن استراحت کنید و از فعالیت های شدید بکاهید.

برای به اشتراک گذاشتن این مطلب در شبکه های اجتماعی از لینک های زیر استفاده کنید
دکتر حامد عباسی، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت
نشانی مطب: تهران، خیابان ولى عصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس، نبش خیابان طوس، برج فردوس، طبقه چهارم، واحد ١٩.
تلفن های تماس:
021-22731912021-2275182709120746712