مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

یکی از موارد مهم در رابطه با جراحی زیبایی بینی مراقبت بعد از جراحی بینی است که می‌بایست موردتوجه بیماران عزیز قرار گیرد. استفاده از چسب برای فرم دادن به بینی یکی از موارد مراقبت بعد از جراحی بینی محسوب می‌گردد.

مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی

در جراحی زیبایی بینی همان‌طور که در مباحث قبلی در رابطه با آن‌ها صحبت نمودیم موارد مختلفی وجود دارند که برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب و مناسب می‌بایست مورد اهمیت قرار گیرند. انتخاب پزشک و متخصص یکی از این موارد محسوب می‌شود. مورد بعدی مراقبت بعد از عمل بینی است که بسیار امری لازم و ضروری است و عدم توجه به آن نتایج مناسبی را برای بیمار در رابطه با عمل بینی ایجاد نخواهد کرد.

به بیماران توصیه می‌شود همان‌طور که برای ظاهر و شکل بینی خود وسواس نشان می‌دهند به مراقبت بعد از جراحی بینی نیز بسیار توجه نمایند. این تصور غلط را که با انتخاب جراح متخصص و انجام جراحی زیبایی بینی دیگر جای نگرانی نیست را از خود دور کنند. این نکته مهم را نباید فراموش کرد که مراقبت‌های قبل و بعد از عمل رینوپلاستی برای بیماری امری ضروری است. پزشک متخصص و باتجربه با جراحی زیبایی مناسب توصیه‌های لازم در جهت مراقبت از بینی جراحی‌شده را به بیمار گوشزد خواهد کرد. بیمار با رعایت این موارد در مدت‌زمان کوتاهی بهبودیافته و از نتایج عمل لذت کافی را خواهد برد.

مراقبت بعد از جراحی بینی

مراقبت بعد از عمل بینی برای کاهش تورم و درد

یکی از مواردی که پس از جراحی زیبایی بینی بسیاری از بیماران با آن روبه‌رو شده و احساس نارضایتی می‌کنند میزان درد و تورم در ناحیه بینی است. این نکته مهم را بدانید که جراحی زیبایی بینی چه به‌صورت باز و یا بسته از درد و تورم‌های مختلفی برخوردار خواهد شد که بیمار با صبوری و گذراندن زمان نقاهت می‌تواند به‌راحتی این دوران را سپری کند؛ اما برای اینکه بتوان میزان تورم ایجادشده در بینی و مخصوصاً نوک آن را تا حد بسیاری کاهش داد، پیشنهاد می‌کنیم توصیه‌های زیر را جدی گرفته و طبق آن‌ها عمل نمایید.

بعد از جراحی بینی به بیمار توصیه می‌شود تا حد امکان از پایین آوردن سرخودداری نماید چراکه با پایین آوردن سر فشار زیادی به نوک بینی جراحی‌شده واردشده و باعث تورم در این ناحیه خواهد شد. همچنین توصیه می‌شود تا 14 روز در زمان خواب سرخود را با کمک بالشت کمی بالاتر از بدن قرار دهید. تا دور روز برای کاهش درد و تورم از کمپرس آب یخ استفاده کنید و چند هفته این عمل را تکرار کنید تا درد و ورم کاهش یابد. از بلند کردن هر نوع وسیله سنگین اکیداً خودداری نموده و تا حد امکان سرخود را پایین نیاورید.

مراقبت بعد از جراحی بینی

توصیه‌های لازم در رابطه با مراقبت بعد از جراحی بینی

در بحث قبلی در رابطه با کاهش تورم و همچنین میزان درد بعد از جراحی ترمیمی بینی  اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در رابطه با موضوع تورم بینی به این نکته نیز توجه کنید که از قرار گرفتن زیاد در آفتاب و همچنین در معرض ضربه قرار گرفتن خودداری کرده و با حفظ شرایط از تورم بینی خود جلوگیری نمایید؛ اما توصیه‌های دیگری نیز در جهت مراقبت بعد از جراحی بینی وجود دارد ازجمله آن‌ها می‌توان به خشک‌کردن موها در زمان حمام کردن با استفاده از سشوارهای دستی اشاره نمود و حتی‌الامکان از سشوارهای آرایشگاهی استفاده نکنید.

در خشک ماندن پانسمان بینی خود دقت کرده و مانع از ایجاد رطوبت در آن شوید. از جویدن و خوردن غذاهای سخت و محکم خودداری نموده و سعی کنید تا چند روز اول پس از جراحی غذاهای نرم و آبکی مانند انواع سوپ را در وعده‌های خود استفاده نمایید. به‌هیچ‌عنوان به خارش بینی و سوراخ‌های آن با دستان خود اقدام نکنید، این عمل باعث تشدید خونریزی می‌شود. برای پاک کردن خون‌های لخته شده در داخل بینی توصیه می‌شود از سرم های نمکی استفاده شود. در ادامه برای آشنایی با روش رینوپلاستی با ما همراه باشید.

برای به اشتراک گذاشتن این مطلب در شبکه های اجتماعی از لینک های زیر استفاده کنید

دکتر حامد عباسی، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت

نشانی مطب: تهران، خیابان ولى عصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس، نبش خیابان طوس، برج فردوس، طبقه چهارم، واحد ١٩.
تلفن های تماس:
021-22731912021-2275182709120746712