زیبایی بینی پس از جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد .یکی از موارد مهم در رابطه با جراحی بینی مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی است که می‌بایست مورد توجه بیماران عزیز قرار گیرد .

استفاده از چسب برای فرم دادن به بینی یکی از موارد مراقبت بعد از جراحی بینی محسوب می‌گردد .

مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی

در جراحی بینی همانطور که در مباحث قبلی در رابطه با آنها صحبت نمودیم موارد مختلفی وجود دارند که برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب و مناسب می‌بایست مورد اهمیت قرار گیرند. انتخاب پزشک و متخصص یکی از این موارد محسوب می‌شود . مورد بعدی مراقبت بعد از عمل بینی است که بسیار امری لازم و ضروری است و عدم توجه به آن نتایج مناسبی را برای بیمار در رابطه با عمل بینی ایجاد نخواهد کرد .

به بیماران توصیه می‌شود همانطور که برای ظاهر و شکل بینی خود وسواس نشان می‌دهند به مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی نیز بسیار توجه نمایند . این تصور غلط را که با انتخاب جراح متخصص و انجام جراحی زیبایی بینی دیگر جای نگرانی نیست را از خود دور کنند .

زیبایی بینی

این نکته مهم را نباید فراموش کرد که مراقبت‌های قبل و بعد از عمل رینوپلاستی برای بیماری امری ضروری است . پزشک متخصص و باتجربه با جراحی زیبایی مناسب توصیه های لازم در جهت مراقبت از بینی جراحی شده را به بیمار گوشزد خواهد کرد . بیمار با رعایت این موارد در مدت‌ زمان کوتاهی بهبود یافته و از نتایج عمل لذت کافی را خواهد برد .

مراقبت بعد از عمل بینی برای کاهش تورم و درد

یکی از مواردی که پس از جراحی زیبایی بینی بسیاری از بیماران با آن روبه‌رو شده و احساس نارضایتی می‌کنند میزان درد و تورم در ناحیه بینی است. این نکته مهم را بدانید که جراحی بینی چه به‌ صورت باز و یا بسته از درد و تورم های مختلفی برخوردار خواهد شد که بیمار با صبوری و گذراندن زمان نقاهت می‌تواند به راحتی این دوران را سپری کند ؛ اما برای اینکه بدانیم چگونه درد عمل بینی را کاهش دهیم ، پیشنهاد می‌کنیم توصیه‌های زیر را جدی گرفته و طبق آن‌ها عمل نمایید .

• بعد از جراحی زیبایی بینی به بیمار توصیه می‌شود تا حد امکان از پایین آوردن سر خودداری نماید چرا که با پایین آوردن سر فشار زیادی به نوک بینی جراحی شده وارد شده و باعث تورم در این ناحیه خواهد شد .
  • همچنین توصیه می‌شود تا 14 روز در زمان خواب سرخود را با کمک بالشت کمی بالاتر از بدن قرار دهید . تا دور روز برای کاهش درد و تورم از کمپرس آب یخ استفاده کنید و چند هفته این عمل را تکرار کنید تا درد و ورم کاهش یابد . از بلند کردن هر نوع وسیله سنگین اکیداً خودداری نموده و تا حد امکان سرخود را پایین نیاورید .
زیبایی بینی

توصیه‌های لازم بعد از جراحی بینی

در بحث قبلی در رابطه با کاهش تورم و همچنین میزان درد بعد از جراحی ترمیمی بینی  اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در رابطه با موضوع تورم بینی به این نکته نیز توجه کنید که از قرار گرفتن زیاد در آفتاب و همچنین در معرض ضربه قرار گرفتن خودداری کرده و با حفظ شرایط از تورم بینی خود جلوگیری نمایید .

اما توصیه های دیگری نیز در جهت مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد از جمله آنها می‌توان به خشک کردن موها در زمان حمام کردن با استفاده از سشوارهای دستی اشاره نمود و حتی‌الامکان از سشوارهای آرایشگاهی استفاده نکنید .

در خشک ماندن پانسمان بینی خود دقت کرده و مانع از ایجاد رطوبت در آن شوید . از جویدن و خوردن غذاهای سخت و محکم خودداری نموده و سعی کنید تا چند روز اول پس از جراحی زیبایی بینی غذاهای نرم و آبکی مانند انواع سوپ را در وعده‌های خود استفاده نمایید .

به هیچ عنوان به خارش بینی و سوراخ‌های آن با دستان خود اقدام نکنید ، این کار باعث تشدید خونریزی می‌شود . برای پاک کردن خون‌های لخته شده در داخل بینی توصیه می‌شود از سرم های نمکی استفاده شود .